CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Saturday, January 2, 2010

~ Ya Ilahy ~


Ya Ilahy...........


tahun berganti tahun
Sekian begitu..
Umurku berkurang...
Namun amalku masih belum bertambah…
Solatku masih belum khusyuk pada-Mu..
Maksiatku masih begitu..
Hatiku masih leka menghitung nikmat dunia..

Ya Ilahy..

Mengapakah aku masih belum mahu…
Mensyukuri nikmat-Mu?
Mensyukuri nikmat hidup untuk benar-benar bertaubat pada-Mu..
Sebelum nafasku berakhir..
Nafas yang belum tentu beakhir dengan Husnul Khatimah
atau Su’ul Khatimah…


Aku takut Ya Allah…
Takut pada-Mu..
Takut pada murka-Mu…
Takut pada azab-Mu..


Ya Ilahy yang amat aku Cintai…

Aku tidak mahu taubatku menjadi taubat orang-orang yang lalai..
Aku ingin inilah taubatku yang bermakna untuk seluruh hidupku..
Sebelum magrib-Mu tiba..
Sebelum umurku berkurang..
Sebelum nyawaku berakhir...
Sebelum nafasku terhenti..
Sebelum hatiku mengeras…
Aku tak sanggup Ya Allah..
Kehilangan Cinta-Mu bisa buat aku merana...


Ya Ilahy.....

Izinkanlah aku merasa sedikit nikmat menyintai-Mu..
Sepertimana orang-orang soleh menyintai-Mu…
Rukuk dan sujud merasa adanya Engkau..
Aku damba cinta-Mu yang Maha Agung..

No comments:

Post a Comment